Operationeel (Proces)

Het operationele deel van de organisatie kan in twee gedeelten opgesplitst worden:

  • Belofte waarmaken – leveren van de orders
  • Ontwikkelen van nieuwe diensten

Belofte waarmaken

Hierin gaat het om zo efficiƫnt mogelijk de orders, verzoeken, bestellingen, diensten of producten leveren aan degene die de order heeft geplaatst. Simpel zo lijkt het. Echter in organisaties wordt dit met name doordat er veel processen lopen nog wel eens vergeten. Het proces gaat voor het doel in dat geval. Je organisatie bewust maken waar het om gaat is dan noodzakelijk.

Ontwikkelen van nieuwe diensten

Als je altijd vernieuwd verbeter je niets, is wel eens een stelling die we gehanteerd hebben. Veel, met name IT organisaties, maken veel nieuwe zaken. Goed natuurlijk, alleen niet als je daardoor alleen in de conceptfase en prototypes blijft steken. Dan verkoop je te weinig en werk je vanuit jezelf in plaats van uit de klant.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *