Financieel (Resultaat)

Naast de juiste sales en marketing en het kwalitatief leveren dien je goed te weten hoe je bedrijf er voor staat. Op drie manieren:

  • Gisteren – de boekhoudkundige cijfers
  • Vandaag – dagelijks omzet, openstaande posten en banksaldi
  • Morgen – prognoses van liquiditeit, begrotingen en te verwachten investeringen

Gisteren

Het belangrijkste is nog niet zozeer de jaarcijfers en de cumulatie van al deze afzonderlijke onderdelen. Het belangrijkste daaruit zijn de marges en de berekeningen daarin. Het is ook aan te raden om een aantal project nacalculaties te maken om daar sterk om in te spelen.

Vandaag

Wat staat er vandaag open aan debiteuren, crediteuren en banksaldi? Wat is de te verwachten omzet van morgen? Met andere woorden hoe snel kun je aan je huidige verplichtingen voldoen?

Morgen

Planning is de sleutel hierin. Kijkende naar een integratie van investeringen die je dient te doen gekoppeld aan je strategisch plan alsmede de te verwachten liquiditeitsruimte die dat met zich meebrengt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *